WAT TE DOEN BIJ STORINGEN

WAT TE DOEN BIJ STORINGEN

Wat te doen bij een Cv-ketel?
Het water en/of de woning wordt niet warm. Voordat u de storingsdienst belt, dient u zelf de volgende zaken na te gaan:
-    Of de stekker van de Cv-ketel in het stopcontact zit, er geen zekeringen kapot zijn en of de aardlekschakelaar in de goede stand staat;
-    Of er voldoende waterdruk op de installatie aanwezig is (eventueel eerst de ketel bijvullen);
-    Of er te veel lucht in de installatie zit (zo nodig ontluchten);
-    Of de kamerthermostaat in de juiste stand staat;
-    Of de radiatorkranen open staan;
-    Of de gaskraan geopend is.

Als u deze punten gecontroleerd heeft en de Cv-ketel werkt nog steeds niet / het water en de woning wordt niet, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen(indien dit opgenomen is binnen uw huurovereenkomst) met het onderhoudsbedrijf van de Cv-ketel. Zie sticker op de installatie. Anders kunt u contact opnemen via huurder@vgbr.nl

Wat te doen bij een elektriciteitsstoring?
Bij een elektriciteitsstoring wordt u verzocht eerst na te gaan of een apparaat (koffiezetapparaat, wasmachines, droogtrommels zijn vaak de boosdoeners) de oorzaak is van de storing. Dit kunt u testen door eerst alle apparaten, die op de desbetreffende groep aangesloten zijn, uit te schakelen door de stekker uit de wandcontactdoos te halen en dan één voor één de apparaten weer aan te sluiten. Wanneer bij het aansluiten van een toestel de stroom weer uitvalt, dan is het betreffende apparaat de veroorzaker van de storing. Wanneer een elektrische deurbel niet meer functioneert, is meestal het contact in de beldrukker verroest, bedrading los of batterij(en) leeg. U kunt dit verhelpen door het contact weer schoon te maken, bedrading vast te maken, batterij(en) vervangen of eventueel een nieuwe drukker te plaatsen.

--> Wanneer u geen oorzaak kunt vinden bel dan het landelijk storingsnummer: 0800-9009 (gratis).
Als u deze zaken gecontroleerd heeft en het betreft een storing dat niet plaatsvind in uw postcodegebied dan kunt u contact opnemen met Vastgoedbeheer Rotterdam (VGBR).

U ruikt een gaslucht?
Als u een gaslucht ruikt in de woning dient u zo spoedig mogelijk eventueel vuur te doven (gasstel, sigaret etc.), de hoofdkraan te sluiten (in de meterkast), open deuren en ramen, schakel geen elektrische verlichting of toestellen in of uit(deze kunnen vonken geven) en de woning te verlaten.

--> Wanneer u geen oorzaak kunt vinden bel dan het landelijk storingsnummer: 0800-9009 (gratis).
(U kunt ook rechtstreeks contact op met netbeheerder in uw regio, zie sticker meterkast)

Wat te doen bij waterlekkage?
Lekkages bij de stortbak van het toilet en bij toiletpotten wordt meestal veroorzaakt door oude rubbers. Deze rubbers dient u zelf te vervangen. Ditzelfde geldt als een kraan lekt. U dient eerst zelf eventuele rubbers te vervangen. Lekkage in kelders betreft veelal geen lekkage, maar condens van de leidingen (vooral in de zomermaanden). U doet er in dit geval goed aan de ruimte zoveel mogelijk te ventileren. Indien er een lekkage plaatsvind in of voor de watermeter dan kunt u rechtstreeks contact op met het waterbedrijf in uw regio, zie sticker meterkast.
Waterschade is in de meeste gedekt onder uw inboedelverzekering, meldt dit z.s.m. bij uw verzekeraar.

!  Let op belangrijk: Wanneer u klachten heeft die tot schade leiden of kunnen leiden, dan zult u zelf in de tussentijd, totdat er iemand komt om de klacht te verhelpen, tijdelijke maatregelen moeten treffen om vervolgschade te voorkomen.

Share by: